8.12.2016

Tak jsme ty Brdy na koloběžce konečně přejeli

Honza Vlášek Tipy na výlety
Tak jsme ty Brdy nakonec přejeli za den. Po sérii najíždění tras po brdském hřebeni se nám s Milošem podařilo 4 dny po posledním neúspěšném pokusu prorazit až do Rokycan.

Oproti poslednímu neúspěšnému pokusu se výrazně ochladilo a celý den jsme jeli spíše pod nulou neý nad nulou. Zato ovšem bylo vidět dále než na špičku nosu a ve vyšších partiích nám z azurové oblohy dokonce sněžilo, což meteorologicky neuměl vysvětlit ani Miloš, coby předpovídač počasí.

Možná tedy úvodem trasa cesty - pokud se Garmin nenačte, je trasa zde: https://connect.garmin.com/modern/activity/1469092589

Každopádně první polovinu cesty jsme se drželi trasy popsané v minulém článku s tím rozdílem, že proklaté Černolické skály jsme nejeli po nesjízdné červené značce, ale průbli jsme cyklostezku 8129. A udělali jsme dobře, protož ta sjízdná je. Navíc zde bydlí v okolí mnoho koloběžkářů, protože každý, koho jsme toho rána v Černolicích otkali, na nás mával, že FAT MAXe má také. Otázka ovšem je, zda nemyslel svůj traktor zaparkovaný ve stodole. To už se nikdy nedozvíme…

Brdy se dají přejet i na chléb se sýrem, zadrženě...Brdy se dají přejet i na chléb se sýrem, zadrženě...

Každopádně krásný podzimní den na první polovině hřebene, spousty zvěře všude kolem a konečně i výhledy z Kuchyňky. Jelo se nám pěkně.

V Jincích následoval obligátní Vilém jedenáctka a svižný obídek a za dvacet minut jsme již stoupali na druhou polovinu cesty směrem vojenský prostor. Jak jsme zjistili, legálně ho lze přejet směrem na Ohrazenice, za kterými silnice s pěkným asfaltem začínají kopírovat hranice posádkového cvičiště Jince.

Stoupání z Jinců, nekonečné asfaltky bez zatáčekStoupání z Jinců, nekonečné asfaltky bez zatáček Ale ty lesy ... co?Ale ty lesy ... co?

Časem se cesta napojuje na zelenou značku směr zřícenina Valdek odkud se stáčí k jihu. Protože se chceme podívat na dopadovou plochu Jordán, přeskakujeme ze zelené na žlutou a přes bývalé letiště vystoupáme až na dopadovku. Pokud se držíte hlavní cesty, měl by být průjezd legální. Alespoň jsme z toho tedy měli takový pocit.

Zapomenuté letiště v lesíchZapomenuté letiště v lesích Jeden z mnoha bunkrů na JordánuJeden z mnoha bunkrů na Jordánu

Nahoře sněží, les tu není, neboť zřejmě zmizel v průběhu bombardovacích let, a vidět je až do Mnichova (pokud bychom věděli, na jakou je zhruba stranu).

Cesta protíná dopadovku JordánCesta protíná dopadovku Jordán Na JordánuNa Jordánu

Cesta z Jinců na Jordán je téměř celá do kopce, zato z Jordánu do Strašice převážně klesáme. Chvíli kopírujeme hranice nepřístupné asanační zóny, která by měla být otevřena v roce 2018, později se napojujeme na cyklostezku 2252 a letíme do Strašic. Nikde ani živáčka, ani mrtváčka, prostě podzimní klídek.

Miloš lituje padlého stíhače, u jehož pomníku jsme se zastavili...Miloš lituje padlého stíhače, u jehož pomníku jsme se zastavili... Se západem slunce zpět do údolíSe západem slunce zpět do údolí

Protože ale tato část Brd není příliš biková (teda ona by byla, ale zatím s nebezpečím výbuchu), volíme ze Strašic krosovou cestu do Rokycan přes hřeben Bábovka. Cyklostezku č. 3 opouštíme a míříme kolmo vzhůru na zelenou značku na hřebeni. Už se pomalu začíná šeřit a hrozí, že každou chvilku chytneme kulku (jak říká Miloš, nebo Pelce) určenou divočákům. Nakonec se tak ale naděje a se soumrakem jsme v Rokycanech v nádražní hospůdce plné loupežníků.

A nalodit na vlak a domů...:)A nalodit na vlak a domů...:)

Obligátní cesta do Prahy vlakem je pak již jen klasickou třešničkou na dortu.

Výlet je to opravdu pěkný. Možná k doporučení třeba na období, kdy je delší den, aby se člověk nemusel moc honit. Na FAT MAXovi nám to trvalo i s obědem 8h 16 minut na 87,87km s převýšením 1777m.

Profil cesty řekněme kopcovitý...Profil cesty řekněme kopcovitý...