29.2.2016

MIBO GT

Honza Vlášek Modely
PR článek
MIBO GT je horkou novinkou sezony 2016. Co se skrývá za myšlenkou "gétéčka" nám poodhalil Pavel Werner...

Žhavá novinka sezony 2016, MIBO GT. Proč právě ona? 

Chtěli jsme vyzkoušet uvedení nového zákaznického a obchodního modelu na trh. Že se k tomu připletla nějaká koloběžka, to je víceméně náhoda:) 

Zákaznického a obchodního modelu?

Ano, myslím, že jsme první výrobce koloběžek, který nenabízí specifickou část svého sortimentu napřímo. Barevné doplňky na novou koloběžku lze sehnat pouze u obchodních partnerů. Chtěli jsme dát zákazníkům důvod navštívit regionálního prodejce a podpořit jeho činnost.

Také jsme chtěli přenést výhodu customizace řekněme malé garážové firmy do všech krajů. Celý koncept je postavený na myšlence, že zákazník přijde do obchodu, vybere si barvu rámu, blatníků, polepů, kol a řídítek a prodejce požadovanou konfiguraci sestaví zákazníkovi na počkání.  

Další koloběžka 28x20“ na trhu. Koho má oslovit a jaké jsou její ambice?

Já bych si přál, aby oslovila ty, kterým se na ní dobře pojede při zkušební jízdě.

Ambice je takový složitý pojem. GT není určitě nejlehčí, nejmenší, největší ani nejhezčí koloběžka na trhu. Také není nejlevnější ani nejdražší. Náš záměr byl přenést vlastnosti závodního stroje normálnímu zákazníkovi. Snažíme se přemostit turistický koloběh a ten závodní. Výsledkem je sportovní koloběžka. 

GT nese příběh, microsite, super fotky, chystá se video apod. Dá se vůbec ještě dělat byznys bez podobných věcí podporujících prodej? 

Určitě ano. Kvalitní výrobek ve spojení se zodpovědnou firmou si cestu k zákazníkovi najde i bez marketingových nástrojů. Krásným příkladem je česká firma FESTKA nebo AZUB, v čechách naprosto neznámé firmy, které mají světové renomé. V našem pojetí se má firma ucházet o přízeň zákazníka nejenom produktem, ale i souborem etických a morálních hodnot, které reprezentuje. Úrovní otevřenosti a upřímnosti, možností tazatele komunikovat přímo s majitelem nebo vedením. Osobně jsem přesvědčen, že velikost firmy se neměří obratem nebo počtem zaměstnanců, ale profesionalitou, přístupem a právě kvalitou prezentace. Nelze se vymlouvat na omezenost prostředků, nedostatek času atd. Máme navíc to štěstí, že ve spoustě zákazníků, podporovatelů značky a obchodních partnerů rezonují naše hodnoty a výrobky v pozitivním slova smyslu. Takže z jedné malé firmy s omezenými prostředky na marketing máte armádu těch nejlepších marketérů, kteří píší články z přesvědčení, rozšířují komunitu a usmívají se u toho.  Pro mě je to splnění jednoho z mých snů.

Břéťa Michálek se tedy definitivně přesunul od 12“ koloběžek ke koloběžkám s velkými koly? 

Pokrok nezastavíš. 12“ byly fenomén možná 30 nebo dokonce 40 let. Každé řešení s sebou přináší výhody a nevýhody. U velkých a malých kol jsou tyto rozdíly velmi markantní.

Před několika dny jsem se díval na prezentaci uvedení nového mobilního telefonu od Samsungu. To hlavní poselství vedle superlativů ohledně samotného přístroje spočívalo v tom, že šéf pro firemní strategii Samsungu pořád dokola opakoval: „ Naučili jsme se poslouchat přání vás, uživatelů a zákazníků. My nejsme nositeli myšlenky, my jen plníme Vaše prosby a přání.“

V přeneseném slova smyslu se snažíme dělat to samé. Poslouchat a učit se. První impulzy jdou vždy z vrcholových disciplín. Ve sportu drtivá většina závodníků jezdí na velkých kolech už několik let. Postupně se mění podoba koloběhu z přepravního prostředku na turistickou a sociální událost. Za posledních pár let se například změnilo držení těla a postoj na koloběžce. V dnešním turistickém koloběhu převládá vzpřímené, narovnané držení těla.

To jsou vše podněty, které přijimáme a vyhodnocujeme denně, ať už od obchodních partnerů, nebo samotných zákazníků. Takže odpověď je ano, 12“ necháme chvíli odpočívat.       

Kolik padlo litrů slivovice u vývoje GT?

Legenda praví, že první vyrobený rám byl naplněný tou nejlepší, křišťálově čistou slivovicí. Tento rám byl přenesen na tajné místo. Každé vyrobené GT se na noc dá k tomuto posvátnému rámu, aby do rána získalo Valašskou tvrdost, svéhlavost a  houževnatost. Když si potom k novému GT přičichnete, ucítíte vůni švestek.

A nakonec. Co přijde po GT?   

Teď bych asi měl být tajemný a napsat že něco kutíme a že se všichni mají na co těšit.

Nejsem fanda uvádění nových modelů na trh každý rok, faceliftů nebo speciálních modelových řad. Snažíme se přiblížit postupnými drobnými změnami k pomyslné dokonalosti, upřednostňujeme funkci před formou. Na GT jsme vyzkoušeli spoustu nových věcí, které nejsou na první pohled zjevné. Rád bych tyto dílčí pozitivní změny přenesl i na další modely z naší nabídky.  Takže po GT přijde doufám čas na práci.

Více informací o MIBO GT naleznete na www.mibogt.cz