Tuto část bych rád zdůraznil. Je významnější, čím pomaleji se na koloběžce pohybujete. Jinak řečeno, teprve s narůstající rychlostí (cca 20 km/hod) převládne vliv odporu vzduchu nad valivým odporem kol! Vzhledem k dosahovaným průměrným rychlostem je jeho vliv přibližně o třetinu větší než na jízdním kole.
Valivý odpor na koloběžce
Odpor valení vzniká při valivém pohybu přechodnou elastickou deformací povrchu pneumatiky v místě jejího dotyku s vozovkou. Při pohybu se zvyšuje specifický tlak v přední části styčné plošky vlivem postupné pružné deformace kola i vozovky a snižuje se tlak v zadní části styčné plošky vlivem vnitřního tření materiálu dopružováním.
Tímto přesunem specifických tlaků se posouvá výslednice tlaku o malou délku u, a vyvolává moment odporu valení (viz obr.)
Nu = Okr => Ok = Nu/r
N = G = mg
u/r = fk
Ok = mgfk